Rozrywka

  • 21 listopada 2011
  • 22 listopada 2011
  • wyświetleń: 10615

Pszczyna: strategia na półmetku

Prace nad strategią promocji Pszczyny przekroczyły półmetek. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy przeprowadzono badanie ankietowe mieszkańców miasta, zebrano kilkadziesiąt ankiet, zorganizowano spotkania i cykl rozmów konsultacyjnych.

Kolejny wykład otwarty w ratuszu
W Urzędzie Miejskim trwają prace nad strategią promocji Pszczyny.


Zamek cudem architektury regionu?
- Główną ikoną miasta jest i pozostanie Muzeum Zamkowe - informuje powołany zespół.


Zakończono także analizę "twardych" czynników określających pozycję miasta na tle innych miast województwa śląskiego. Rezultaty tej fazy zostaną przedstawione Radzie Miejskiej 24 listopada.

Jakie wstępne wnioski można wyciągnąć z pozyskanych danych?

- Pszczyna ma mieszkańców sercem i rozumem oddanych swemu miastu. Znających jego historię, zabytki, atrakcje, ale także szczerze zatroskanych o substancję miasta: drogi, chodniki, parkingi, dworzec PKP i jego otoczenie - wyjaśnia zespół opracowujący strategię promocji Pszczyny.

Jak wyjaśnia, sympatie i preferencje dzielą się równo po połowie. Połowa mieszkańców chce Pszczyny cichej, spokojnej, nieco elitarnej, skupionej na tradycji, wysokiej kulturze. Druga połowa chciałaby w mieście dużych imprez, wielu gości-turystów, ruchu, wrzawy i przeróżnych atrakcji "dla każdego".

- Główną ikoną miasta jest i pozostanie Muzeum Zamkowe, choć jego przytłaczająca rola budzi opory niektórych respondentów. Podobają się (bardzo) takie działania jak wystawienie "Strasznego Dworu" na tarasach Zamku, ale zwraca się uwagę na potrzebę ściślejszej współpracy z miastem - tłumaczy zespół.

Mieszkańcy chwalą i lubią Zagrodę Żubrów, Skansen, Dni Pszczyny, Wielki Piknik, jarmarki. Czekają niecierpliwie na zakończenie remontu Stajni Książęcych. Oczekują, aby obok kultury również sport i rekreacja były tymi wyróżnikami, którymi Pszczyna może się chwalić. Ścieżki rowerowe, trasy biegowe, rozbudowa ośrodka sportów wodnych, budowa basenu miejskiego to główne postulaty w tym segmencie aktywności.

- Nie wyklucza się, a wręcz zachęca do szerszej promocji Pszczyny poza jej granicami, w aglomeracji, nawet na terenie całego kraju. Jak jednak sprawić, by turyści odwiedzali Pszczynę dłużej niż przez jeden dzień? Jak zachęcić inwestorów do lokowania swych biznesów na terenie Pszczyny, pod warunkiem oczywiście, że będą to przemysły czyste, ekologiczne, nowoczesne? Pytań jest sporo. A odpowiedzi wciąż szukamy. Na razie dziękujemy za wsparcie i dobry klimat podczas rozmów i spotkań - dodaje zespół opracowujący strategię promocji Pszczyny.

new / pless.pl

źródło: UM Pszczyna

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.