REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 12 października 2021
  • wyświetleń: 12561

Czym jest slogan reklamowy i jak go stworzyć?

Materiał partnera:

Slogan reklamowy to nieodłączny element promocji marki. Obecnie, kiedy wybór produktów dostępnych na rynku jest bardzo szeroki, odpowiednio ukute hasło pozwala firmie wyróżnić się na tle konkurencji i przekonać konsumentów, że warto skorzystać właśnie z jej oferty. Innymi słowy, slogan w dużej mierze wpływa na popularność konkretnych marek, a tym samym, również na osiągane zyski. Co warto mieć na uwadze w procesie jego tworzenia? Podpowiadamy!

https://stock.adobe.com/pl/
źródło: stock.adobe.com


Co to jest slogan reklamowy?



Slogan reklamowy to krótkie sformułowanie, które najczęściej służy wyrażeniu podstawowego charakteru marki oraz zasad i wartości, jakimi kieruje się w swojej działalności. W związku z tym, slogan zazwyczaj "żyje" w symbiozie z promowaną firmą i jest projektowany w zgodzie z najważniejszymi elementami jej identyfikacji wizualnej. Bardzo często najbardziej udane slogany są nierozerwalnie kojarzone z danymi markami i wchodzą do użycia w języku codziennym, na przykład, w charakterze zabawnych powiedzonek.

O czym należy pamiętać tworząc slogan reklamowy?



Trudno przecenić znaczenie pomysłowego sloganu, który rzeczywiście pozwoli marce odróżnić się od innych podobnych firm funkcjonujących na rynku. Z reguły opracowywaniem sloganów zajmują się wyspecjalizowane agencje reklamowe, które bazują na specjalistycznych badaniach marketingowych, obrazujących potrzeby konsumentów. Wiedza na temat ich oczekiwań jest bardzo pomocna w przygotowywaniu sloganów i haseł reklamowych, ponieważ pozwala odpowiedzieć na wymagania grupy docelowej. Określenie tej grupy to zresztą jeden z pierwszych kroków, jakie należy podjąć w procesie tworzenia ciekawego sloganu. Pomocne jest dokładne wyznaczenie tak zwanej persony, czyli obrazu modelowego klienta, do którego jest kierowana oferta firmy.

Slogan absolutnie nie może być zbyt długi. Dlaczego? Hasło powinno być proste do zapamiętania, co może okazać się utrudnione w przypadku długich, skomplikowanych sformułowań. Właśnie dlatego tak istotne jest określenie, co w zasadzie chcesz przekazać konsumentom i jaką sferę prowadzonej działalności zamierzasz zaakcentować. Najlepiej, jeśli zastanowisz się, co właściwie jest największym atutem Twojej firmy i odróżnia Cię od konkurencji.

Unikaj również szablonowych, płaskich, często powtarzających się sformułowań. Puste, nic nie znaczące frazesy nie spotkają się z uznaniem potencjalnych klientów, ale jednocześnie, chcąc mocno zaakcentować swoją oryginalność, zachowaj autentyczność. Co to oznacza w praktyce? Nie posługuj się obietnicami, których rzeczywiście nie jesteś w stanie spełnić. Współczesny konsument to świadoma osoba, która wie, jak szybko zweryfikować Twoje deklaracje.

Zwróć uwagę na to, że slogan reklamowy "zżywa" się z marką na dłuższy czas, często funkcjonując w zestawieniu z nią kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat. Jego żywotność definiuje więc sposób przygotowywania odpowiednich haseł - konstruując slogan nie zapominaj, że może być już nierozerwalnie kojarzony z Twoją firmą, dlatego myśl długofalowo i staraj się nie bazować na chwilowych trendach, które za jakiś czas mogą okazać się nieaktualne. Slogan z powodzeniem da się porównać do bardzo drogiego płaszcza: jeśli wydajesz na jego zakup większą sumę pieniędzy, która jest dla Ciebie poważnym obciążeniem finansowym, warto postawić na klasyczne rozwiązania, służące możliwie jak najdłużej.
Reasumując: slogan to ważny element tożsamości Twojej marki, dlatego postaraj się, żeby był oryginalny, nietypowy, podkreślający zalety oferty i wyróżniający firmę w odniesieniu do rynkowej konkurencji, ale jednocześnie łatwy do zapamiętania. Więcej informacji na temat tworzenia sloganów znajdziesz na stronie internetowej https://landingi.com/pl/blog/slogan-a-haslo-reklamowe-jak-rozroznic-te-dwa-pojecia/. Dowiesz się również, czym różni się slogan i hasło reklamowe.